Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas i samarbete med Hitta.se – tar liveodds till kartvyn

LeoVegas lanserar ett kampanjsamarbete med söktjänsten hitta.se. Samarbetet innebär att liveodds integreras i kartvyer och sökresultat, till exempel vid arenor och sportbarer.

Hitta.se grundades i juni 2004 och är etablerad som en av Sveriges största söksajter. Räckvidden är på strax över tre miljoner individer per vecka.

– Kampanjen innebär att LeoVegas aktuella liveodds från och med idag kommer att finnas tillgängliga direkt i kartvyn och sökresultatet på den stora mängd sökningar som görs på hitta.se efter arenor och sportbarer runt om i Sverige, berättar Louise Nylen, marknadsdirektör på LeoVegas.

Kampanjen integrerar med andra ord spelbolagets liveodds på matcher som spelas på arenor i Sverige.

Även sökresultat för sportbarer ingår i samarbetet.

[irp]

Marknadsför matchoddsen i kartfunktionen

Louise Nylen utvecklar:

– Om en hitta.se-besökare exempelvis söker på Tele2-arena kommer denne få upp LeoVegas spelbara odds på matchen som spelas där just då.

– Utöver att våra liveodds kopplas till aktuella matcher så marknadsför vi även LeoVegas genom våra ambassadörer på den ännu större mängd sökningar som inte ger någon träff på hitta.se, avslutar Louise Nylen.

Spelbolaget tecknade under början av året sponsoravtal med ambitionen att bli ett premiumvarumärke inom sportspel. Man har även erhållit licens i Danmark och gått live på Irland.

[irp]

Hitta.se: Stor trafik och relevant budskap

Daniel Fixelius är försäljningsdirektör på hitta.se. Han gillar kombinationen av räckvidd och relevans:

– Vi är väldigt glada över att LeoVegas har valt detta kreativa upplägg hos oss. Här drar man nytta av vår stora trafik i kombination med relevanta budskap som har en nära koppling till innehållet.

Kampanjsamarbetet mellan LeoVegas och hitta.se pågår från och med idag och tre månader framåt.

Gå till Start