Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas med nytt sponsorskap: “Ett premiumvarumärke inom spel”

LeoVegas vill stärka sin position på den brittiska marknaden och skriver ett sponsoravtal med rugbyklubben Leicester Tigers.

Spelbolaget kommer synas i samband med klubbens matcher; på arenan, matchdräkten, skyltar och vid tv-repriser.

– Det här sponsorskapet är med ett av de största rugbylagen i världen och ett verkligt statement av LeoVegas intentioner, vilket visar vårt engagemang för att bli ledare på sportspelsmarknaden, menar Shenaly Amin från LeoVegas.

Den brittiska delen av LeoVegagas  har sedan tidigare sponsoravtal med bland andra SSE Arena Wembley.

[irp]

”En ära”

LeoVegas berättar att man ska aktivera sponsorskapet med kundtävlingar, PR och andra aktiviteter för att befästa sin position på den brittiska marknaden.

Shenaly Amin fortsätter:

– Att bli omnämnd i samma mening som en av de mest ikoniska rugbynamnen är en ära och vi ser fram mot att vara en del av Tigers-familjen.

Som en del i samarbetet lanserade LeoVegas nyligen en spelsajt i Tigers-tema.

[irp]

Ser LeoVegas som ett premiumvarumärke

Leicester Tigers ser även de fram mot samarbetet:

– Vi träffade LeoVegas på deras huvudkontor och blev verkligen imponerade av deras set-up och deras personal, säger Andrea Pinchen, kommersiell chef för Leicester Tigers.

Hon fortsätter:

– Vi tycker de är ett premiumvarumärke inom spel och ser fram mot att välkomna ytterligare en partner till Tigers-familjen, avslutar Andrea Pinchen.

Samarbetet sträcker sig över 3 år.

Gå till Start