Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas gör reklam med lastbilar i Stockholm – tävlar ut en Rolexklocka

Under ett halvår rullar tio lastbilar på Stockholms gator med olika reklambudskap från LeoVegas. Bilarna är skyltade med stora färgglada bilder och med LeoVegas-loggan samt texten “En leverans från LeoVegas”.

Inom kort lanserar LeoVegas en tävling där du ska hitta och ta en bild på en av bilarna samt dela bilden på sociala medier.

– Mer information om tävlingen, där du kan vinna en Rolexklocka, kommer inom kort under taggen #rullamedleovegas, meddelar spelbolaget.

De tio bilarna rullar i Stockholmsområdet under ett halvår och kommer ofta att synas i innerstaden.

LeoVegas har valt att klimatkompensera för varje mil som lastbilarna rullar på vägarna via Tricorna.

Kampanjen delas i sociala medier – vinnare får Rolexklocka

– Som King of Casino vill vi göra något roligt och nytänkande. Bilarna hade tidigare vita sidor och vi såg att detta var ett utmärkt sätt att skapa uppmärksamhet, på ett nytt vis, i en miljö där människor rör sig inklusive i deras bostadsområden, säger Denise Kehoe, marknadschef Sverige på LeoVegas, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– Detta ger oss en möjlighet att väcka nyfikenhet och vi har redan hört roliga historier från personer som sett våra bilar, de har varit otroligt intresserade av vad bilarna transporterar. Någon frågade till och med om det var en lejonleverans från LeoVegas. Vi ser fram emot att se människor dela med sig av reklamen på sociala medier för att vinna det fina priset av en Rolexklocka och skapa ytterligare intresse.

– Det är få transportbilar som faktiskt annonserar annat än för deras egna företags budskap och detta ger oss som annonsör ett ypperligt tillfälle att ta plats i ett nytt sammanhang samt för åkaren att ta del av annonsintäkterna.

Vad är det i bilarna?

– Bilarna tillhör samma åkeri och transporterar allt som ofta beställningar från privatpersoner, ganska ofta möbler, avslutar Denise Kehoe.

Gå till Start