Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas lanserar sin sportbok tidigare än beräknat

När nu LeoVegas lanserar sin sportbok väljer man Everysport Media Group som strategisk partner. Spelbolaget genomför bland annat en större annonskampanj i mediebolagets kanaler med start idag, fredag.

– ESMG:s sajter träffar helt rätt i vår målgrupp och är en perfekt partner i vår lansering, säger Niklas Andersson, Sverigechef på LeoVegas.

Medieföretaget förfogar bland annat över sajterna Svenskafans.com, Fotbolldirekt.se, Golfing.se, Hockeysverige.se, Eliteprospects FanTV, Tennissverige med flera.

Lanserar under fredagen

Som The Gambler Magazine tidigare rapporterat om vill LeoVegas ta upp kampen med de ”stora” spelbolagen om spel på sport. Oddsleverantör är Kambi.

Under fredagen lanserar LeoVegas sin sportbok i Sverige, i god tid före en intensiv sportsommar upp för betting på stora sporter som hockey, fotboll, tennis och golf.

– Everysport har sedan tidigare levererat bra effekt på våra kampanjer för casinospel. När vi nu lanserar sportsbook vänder vi oss givetvis mot en höggradigt sportintresserad målgrupp och den fångar de ju helt perfekt, utvecklar Niklas Andersson Sverigechef på LeoVegas.

Under fredagen startar en intensiv annonskampanj med extra tyngdpunkt på Allsvenskan, Champions League och sommarens fotbolls-EM och som pågår till och med slutet av juli.

Gå till Start