Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas breddar utbudet: “Ska ta sportspel i mobilen till en ny nivå”

LeoVegas har det senaste året blivit allt mer känt bland svenska folket som “Sveriges mobilkasino”. Nu meddelar spelbolaget att man tagit det strategiska beslutat att lansera även sportspel – och som leverantör har man valt Kambi.

Spelbolaget ser en stor tillväxtpotential för sportspel med möjlighet att attrahera fler kunder, ökade möjligheter till merförsäljning hos befintliga kunder samt att sportspel ger möjlighet att främja företagets varumärke som något mer än “bara” ett kasinobolag.

– Detta är ännu en milstolpe i mobilspelsbolaget LeoVegas historia, understryker Gustaf Hagman, vd och koncernchef för LeoVegas. Vi växer ständigt på nya marknader, men också med nya produkter.

Kambi ser fram mot att komplettera LeoVegas

Som leverantör av mjukvara och oddssättning har LeoVegas valt Kambi.

– LeoVegas är ett mycket spännande och snabbt växande mobilspelbolag. Vi är stolta över att arbeta med LeoVegas där vi kommer att komplettera deras befintliga kasinoerbjudande med en sportspelsprodukt som kommer att stärka tillväxten, berättar Kristian Nylén, vd för Kambi Group.

Han fortsätter:

– Vår gemensamma passion för innovation inom sportspel i mobilen skapar en kraftfull grund för detta partnerskap. Vi ser fram emot att vara en del av LeoVegas strävan att skapa den främsta sportspelsupplevelse i mobilen.

Genom att köpa in tjänsterna från Kambi lanseras det nya produkterbjudandet från LeoVegas utan att spelbolaget behöver rekrytera särskilt många fler till sin organisation.

Ska ta sportspel i mobilen till en ny nivå

LeoVegas berättar även att sportspel är något som deras kunder har efterfrågat.

– Med det här beslutet ska vi visa mobilens möjligheter inom sport och vad man som kund skall kunna förvänta sig av sportspel i den mobila eran. Vi ser fram emot att ta sportspel i mobilen till en ny nivå, avslutar Gustaf Hagman.

Lanseringen av “LeoVegas Sport” beräknas ske under det första halvåret 2016.

Den inte så djärva gissningen är att spelbolaget vill ha allting klappat och klart några veckor innan årets “fest” för spelbolagen drar igång – fotbolls-EM i Frankrike.

Gå till Start