Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Unibet ger publiken makten under Almedalsveckan

Unibet har inlett ett samarbete med undersökningsföretaget Mentimeter för att ta ett nytt grepp om de traditionella seminarierna under Almedalsveckan. Genom att ge åhörarna möjlighet att påverka innehållet på scenen vill Unibet ge makten till publiken och skapa en dialog med Almedalsbesökarna.

Samtalen i Almedalen fokuserar ofta på paneldeltagarna och inte på interaktionen mellan lyssnare och talare. Unibet kommer i år att använda sig av startupföretaget Mentimeters mobila verktyg, som ger seminariedeltagarna chans att säga vad de tycker på ett enkelt och interaktivt sätt.

– Digitala tjänster och förändrat kundbeteende har skapat en ny verklighet för företag och kunder. Det vill vi återspegla under våra seminarier i Almedalen genom att ge mer makt till publiken. Unibet är av spelare, för spelare och nu vill vi att Almedalen i större utsträckning ska vara av besökare, för besökare, säger Peter Alling, chef för Unibets samhällskontakter i Norden.

Mentimeters verktyg kommer att fungera som länken mellan publik, moderator och paneldeltagare, där frågor och svar redovisas i realtid och styr utvecklingen av samtalet.

– När man vill ta innehållet till en helt ny nivå lyssnar man på åhörarna och låter dem aktivt delta och bidra till samtalet. Genom detta samarbete visar Unibet tydligt att de inte bara vill sända information utan också skapa en plattform för dialog kring sina seminarier för Almedalens publik, säger Donna Hanafi, marknadschef på Mentimeter.

Gå till Start