Linus Sundström, som sedan tidigare haft NordicBet som sponsor, väljer nu att skriva ett längre ambassadörsavtal med spelbolaget. Detta trots att hela speedway-Sverige står still.
Speedwaystjärnan Linus Sundströms efterlängtade comeback efter den våldsamma kraschen fick sig en törn när coronaviruset kom och hela speedway-Sverige fick ta en paus.
Förarens samarbete med NordicBet förstärks däremot och han blir nu spelbolagets officiella ambassadör.
Linus Sundström: ”Speedway får alldeles för lite utrymme i media”
Förutom exponering på tävlingskläder syftar samarbetet till att tillsammans marknadsföra sporten och ge spelare inblick i speedwayvärlde, genom videoinnehåll, event och aktiveringar i sociala medier.
– Sjukt glad och stolt över att NordicBet väljer att förlänga och förstärka samarbetet. Jag tycker att speedway får alldeles för lite utrymme i media sett till hur stor sporten egentligen är och genom samarbetet kan vi hjälpa varandra att marknadsföras, säger Linus Sundström.
Han fortsätter:
– För mig och mitt racingteam betyder ambassadörskapet massor, avtalet sträcker sig längre än 1 år vilket ger en trygghet och arbetsro till att kunna fokusera än mer på min karriär och alla kommande mästerskap.
Varumärket NordicBet tillhör Betsson-gruppen och är ett spelbolag med svensk licens registrerad på NGG Nordic Ltd.
https://www.instagram.com/p/B4EubnmgdoO/
NordicBet: ”En mission om att erbjuda mer lokal sport”
Kim Ekelund är marknadschef på NordicBet och han ser fram mot samarbetet:
– Vi har haft ett otroligt fint samarbete med Linus och tyckte det var helt rätt att förstärka samarbetet nu då det är lite tuffare tider.
– Linus personifierar också allt vi vill vara på NordicBet, som faktiskt grundades med en mission om att erbjuda mer lokal sport och inte bara fokusera på toppfotbollen i England eller Spanien, avslutar Kim Ekelund, marknadschef på NordicBet.
I Elitserien i speedway kör Linus Sundström den här säsongen i Västervik.