Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

LeoVegas uppdaterar sportboken – ny design och nya funktioner

För att förbättra spelupplevelsen ytterligare lanserar LeoVegas sin ”sportbok 2.0”. Sportboken innebär bland annat ny design samt stärkt kontroll av erbjudandet och design.

Enligt spelbolaget görs uppdateringen för att bygga vidare på företagets positionering inom mobilerbjudande. Initiativet ska också öka konkurrenskraften inom det strategiskt viktiga området sportspel.

– Vår nya design är skapad för att ge våra kunder en bättre överblick för alla spel inom samtliga produktvertikaler. Designen ger en förenklad och mer intuitiv upplevelse vilket är särskilt viktigt inom sport där relevans och enkelhet är nyckelfaktorer, säger Gustaf Hagman, vd för LeoVegas.

Han fortsätter:

– Utöver det lanserar vi ett flertal uppdateringar samt ökar ägarskapet av sportboken. Tillsammans bygger det vidare på att skapa en spelupplevelse i världsklass och går i linje med vår passion ”Leading the way to the mobile future”.

– Detta ger oss rätt förutsättningar inför VM men de är också ett långsiktigt avstamp till att bygga världens bästa mobila sportbok.

[irp]

Förbättrad upplevelse i sportboken

Uppdateringen gör bland annat att det blir en mer enhetlig upplevelse för kunderna, med förbättrad navigering på mobilen. Användarna ges möjlighet att skräddarsy sin egen spel vy.

– Det blir också mer intuitivt att hitta streaming och statistik i samband med pågående matcher, beskriver spelbolaget.

Funktionaliteten ”Quick deposits” lanseras och innebär att det finns ”insättningsstöd” redan i spelkupongen där kunderna lägger sina spel. Förbättringarna ger enligt LeoVegas ”ökade förutsättningar att behålla kunder som börjar att spela under fotbolls-VM”.

LeoVegas sportboksleverantör är Kambi.

Gå till Start