Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Jörgen Sparredal utsedd till bästa marknadschef – igen

Bet365:s Jörgen Sparredal vinner onlinespel-kategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer, som arrangeras av reklamtidningen Resumé.

Varje år utser Resumé ”Årets marknadschef” i en rad branschkategorier. Och precis som 2016 tar Jörgen Sparredal hem titeln.

– Bet365 är inte en av branschens absolut största reklamköpare, men ökade likväl sina medieinvesteringar med 26,4 procent till 194 miljoner kronor under senaste året. Nästan alla pengar läggs i tv, beskriver Resumé.

[irp]

Jörgen Sparredal ansvarar för all kommunikation spelbolaget gör i Sverige. Han ser tre nycklar till genomslaget: tydlighet, långsiktighet och konsekvent tänk.

– Omregleringen av den svenska spelmarknaden kommer innebära nya möjligheter men även ställa krav på oss att bli vassare. Det gäller även att hamna rätt vad gäller ny teknik och nya marknadsföringsmetoder i en värld där allt färre tittar på linjär tv, säger han till Resumé.

Juryns motivering:


”I kategorin Onlinespel finns det många duktiga spelare. Men årets vinnare har gjort sina insatser på rätt ställen vilket gett bättre utdelning för kännedom, tänkbarhet och förstahandsval i kategorin”

Bet365:s byråer

  • Mediebyrå: Scream Göteborg
  • Reklambyrå globalt: Drummond Central



Övriga nominerade i kategorin Onlinespel om pengar:

  • 
Kim Ekelund, Betsson
  • Mikael Jansson, Casino Heroes
  • 
Niklas Jansson, Leo Vegas
  • Katinka Berg, Maria Casino
  • Marcus Petersson, Mr Green
  • 
Eva Evesjö, Oddset
  • Dersim Sylwan, Unibet
Gå till Start