Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Paf ska fokusera på den svenska marknaden

I en intervju med åländska Radio TV berättar Paf:s nya vd, Christer Fahlstedt, att Sverige är den marknad spelbolaget ska fokusera mest på i den närmsta expansionen. Målet är att vara bäst på vissa delar, istället för att vara generalist.

– Det blir en försiktig satsning i Sverige som skall inleda den internationalisering som styrelsen efterlyste när förra vd:n Anders Ingves sparkades i vintras, berättar radiokanalen.

Först på tur står den svenska marknaden.

– Vi skall ha en försiktig strategi där vi arbetar med ett tjugotal förbättringar och så måste vi bli klara med vilka vi skall vända oss till, berättar Christer Fahlstedt, ny på vd-posten sedan några månader.

“Vi ska vara det bästa alternativet”

Han poängterar i intervjun bland annat att det inte är gott nog att bara vara bra.

– På Internet måste du vara det bästa långsiktiga valet för att någon ska stanna hos dig. Där har vi identifierat vissa segment som vi ska vända oss mot, förklarar han och fortsätter:

– Vi ska hitta vår nisch och där ska vi vara det bästa alternativet. Inte ett bra alternativ utan det bästa.

Vill att kunderna ska värdesätta Paf:s profil

Spelbolaget har lagt den brittiska marknaden på is då man valt inte nyttja den spellicens man haft.

Det är troligt att tro att bolaget väljer en mer nordisk modell i sin internationella expansion.

– Vi behöver lojala kunder som gillar oss. Vi vill finnas på en marknad där man värdesätter det vi är. Jag tror att det är mindre viktigt för ryska onlinespelare att veta att vi är miljövänliga och bryr oss om spelansvar än vad det är för en svensk, finsk, estnisk eller baltisk spelare, säger Christer Fahlstedt till Nyan.

Gå till Start