Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Scout Gaming stärker partnerskapet med Kaizen Gaming (Stoiximan och Betano)

Scout Gaming utökar avtal med Kaizen Gaming. Som den första operatören som lanserade en Daily Fantasy Sports-produkt på den grekiska marknaden har Kaizen Gaming, som står bakom varumärkena Stoiximan och Betano, bekräftat sitt långsiktiga framgångsrika nyttjande av Scout Gamings produkter.

– Vi är hedrade över att stärka vårt partnerskap med ett av Europas snabbast växande GameTech-bolag. Kaizen har varit snabba att upptäcka och agera på den positiva trenden som den europeiska DFS-marknaden har haft och resultaten har varit fantastiska. Vi ser fram emot att stödja deras tillväxt genom nyttjande av våra produkter. Att kunna skapa ett starkt långvarigt samarbete med ett exceptionellt bolag som Kaizen Gaming är det bästa beviset på kvaliteten i våra produkter och teamet bakom det, kommenterar Joakim Renman, CCO för Scout Gaming.

Parterna har ingått ett nytt avtal som kommer att ersätta det som ingicks i maj 2018.

Som en direkt följd av de goda resultat som Kaizen Gaming erhöll från användningen av Scout Gamings DFS-produkt på den grekiska marknaden under sitt flaggskeppsvarumärke Stoiximan.gr, har parterna beslutat att utvidga samarbetet med en långsiktig strategisk och ömsesidigt fördelaktig syn på partnerskapet, med fokus på lansering av nya produkter i Grekland samt att utvidga partnerskap till andra marknader.

Möjligt för Kaizen Gaming att lansera hela produktportföljen från Scout Gaming

Avtalet inkluderar också vissa unika rättigheter som ges till Kaizen Gaming för användning av Scoutprodukter under en viss tidsperiod.

Det nya avtalet gör det möjligt för Kaizen Gaming att lansera alla ytterligare spel som för närvarande finns i Scout Gamings produktportfölj, inklusive Player Performance Odds och Player Matchups, samt expandera till nya marknader genom sitt internationella varumärke, Betano. Vidare kommer parterna tillsammans att sträva efter att bygga nya produkter genom att antingen hitta nya applikationer på befintliga produkter eller skapa nya innovativa spel.

– Scout Gaming delar samma värderingar om ständig förbättring och vårt samarbete växer tillsammans genom innovativa produkter och tjänster. Att erbjuda en optimal upplevelse för dem som litar på oss är centralt för vår kundfokuserade strategi och samarbetet med Scout Gaming har visat sig vara instrumentalt för detta, kommenterade Chris Tzalavras, kommersiell chef på Stoiximan hos Kaizen Gaming.

– Det har varit ett nöje att arbeta med teamet på Scout Gaming och nivån på kvaliteten på dess tjänster har visat sig vara en av de bästa i branschen. Vi är övertygade om att lansering av ytterligare produkter från Scout Gaming kommer att förbättra vårt produktutbud och leverera mer värde till vår verksamhet.

Gå till Start