Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Utökad kundservice hos ATG-ombuden

Nu får du som kund en större frihet att själv välja hur du vill hämta ut din vinst. Allt du behöver göra är att vinstbevaka ditt spel hos ombudet. Du missar aldrig en vinst, den kommer alltid in på kontot men om du vill kan du få vinsten i kontanter hos ombudet.

– Det är ett önskemål från våra kunder, säger Susanna Nygård, ombudschef på ATG.

Det fungerar så att spelkvittot är öppet för utbetalning under 10 dagar.  Man måste legitimera sig för att få ut vinsten som är kopplad till den person som spelat.

– Kunden missar ingen vinst, men kan ändå hämta ut den hos ombudet kontant under tio dagar. En outhämtad vinst går automatiskt till ATG-kontot på den elfte dagen, säger Susanna Nygård.

Susanna Nygård, ombudschef på ATG

Kunden legitimerar sig genom att dra sitt ATG-kort i kortläsaren eller visa upp körkort eller id-kort. Det innebär att ingen annan än den som har spelat kan få tillgång till vinsten om kvittot tappats bort eller blivit stulet. Ett borttappat spelkvitto som är vinstbevakat kan inte hämtas av någon annan eftersom vinsten är kopplad till kunden. I övrigt gäller samma utbetalningsregler hos ombud som tidigare.

 – Vi arbetar hela tiden med att utöka servicen och tryggheten för våra kunder. Att vi inför möjligheten att hämta ut vinsten hos ett ombud under tio dagar är en av förbättringarna vi gör för kunder som använder ATG-kortet. Framöver kommer vi att införa fler förbättringar och koppla fler förmåner och erbjudanden till kortet, säger Susanna Nygård.

Gå till Start