Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ATG och Hockeyettan inleder en ny säsong

Igår, fredag 2 oktober, var det premiär för ATG® Hockeyettan säsong 2020/2021. Det är ATG:s andra år som huvudsponsor.

– Vi ser fram emot en ny säsong tillsammans där vi ska göra allt för att leverera en så bra sport- och spelupplevelse som möjligt, säger Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG

Hockeyettan är en liga som engagerar hela Sverige, med 47 klubbar som alla har en stark lokal förankring från Kiruna i norr till skånska Tyringe i söder.

Det var i fjol som ATG® och Hockeyettan skrev under ett treårigt sponsor- och rättighetsavtal.

– Det har varit en del turbulens i vårt samarbete under 2020, men efter konstruktiva samtal under sommaren har vi nu full fart framåt, säger Johanna Åberg. 

– Vi ser med tillförsikt fram emot vårt andra år tillsammans och möjligheten att gemensamt lyfta Hockeyettan ytterligare, säger Hockeyettans ordförande Ronnie Glysing.

Sänder matcherna i ATG Hockeyettan Play

Förra säsongen avbröts tvärt på grund av coronapandemin, som fortsätter att påverka även den här säsongen då matcherna inledningsvis kommer att spelas med ytterst begränsad publik. 

– Nu är vårt fokus att sända matcherna med god kvalitet utifrån de resurser vi har i arenorna, för att leverera en positiv upplevelse för alla tittare, säger Ronnie Glysing. 

Precis som tidigare kommer matcherna att sändas via ATG Hockeyettan Play. Matcherna kommer gå att köpa en och en eller via ett månadspaket som kostar 299 kronor.

– Jag hoppas att publiken snart kan vara tillbaka i arenorna, men situationen är som den är. Därför är det viktigare än någonsin att vi på ett smidigt sätt kan leverera matcherna till publiken hemma i soffan, säger Johanna Åberg. 

Gå till Start