Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ATG ny huvudsponsor till Hockeyettan: “Vi ser massor av möjligheter inom marknadsföring, spel och sändningar”

Dela den här artikeln:

ATG är ny huvudsponsor till Hockeyettan de kommande tre åren. Parterna har skrivit ett samarbetsavtal där en av punkterna är att serierna kommer gå under det nya namnet ATG Hockeyettan.

Hockeyettan består av fyra serier (Norra, Västra, Östra och Södra) med totalt 46 lag spridda över hela Sverige.

– Vi är glada för att ha hittat en helhetslösning med en partner som har muskler inom både spel och tv-sändningar och dessutom med en stark folklig förankring i hela Sverige, säger Ronnie Glysing, ordförande Hockeyettan, i ett pressmeddelande.

Hockeyettan ger möjlighet till bred exponering

ATG får med samarbetet möjlighet att synas runt ligans alla matcher och lag.

– I 45 år har vi på ATG sett hur spelet och sporten bygger varandra. Med det i ryggen plus vårt och Hockeyettans starka lokala engagemang kan vi tillsammans skapa ännu bättre sport- och spelupplevelser, säger Katarina Widman, Chief Commercial Officer på ATG.

Hon fortsätter:

– Vi ser massor av möjligheter inom marknadsföring, spel och sändningar, men vi har precis skrivit på samarbetsavtalet och det är lite tidigt att gå in på detaljer. Vi får återkomma med vad och hur när vi kommer dit.

Ronnie Gysing om samarbetet: “En möjlighet att utvecklas”

Den första omgången av ATG Hockeyettan inleds den 13 september.

– ATG Hockeyettans 46 föreningar får med det här avtalet en möjlighet att utvecklas och bli ännu starkare, säger Ronnie Glysing.

ATG har omkring 1,3 miljoner aktiva kunder runtom i landet; de spelar via ATG.se, någon av de 2 000 spelbutiker eller 40-talet trav- och galoppbanor.

Läs också:


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.


*** WikiBet.se – Fakta, frågor och svar om spel.

Dela den här artikeln:
Gå till Start