Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Betsson låter fotbollsfans ta över Stockholms annonsskyltar

Inför årets säsong av Allsvenskan lanserar Betsson den interaktiva kampanjen “Visafärgerna” där fotbollsfans själva kan välja vilket lags färger och budskap som ska synas på cirka 60 annonsskyltar i Stockholm.

När supportern står inom tio meter från en skärm kan han eller hon byta bakgrund på annonsskylten.

– Med hjälp av din mobiltelefon kan du som supporter kostnadsfritt byta bakgrund till AIK, Malmö FF, Djurgården eller något annat av Allsvenskans 16 lags färger. Det lag med högst antal övertagna skyltar vinner ett tifo värt 30 000 kr, berättar spelbolaget.

Skylten behåller sin bakgrund tills nästa supporter tar över för sitt lags räkning.

[irp]

Fotbollsfans vinner pengar till tifo

Baserat på antalet deltagare kommer Betsson ta fram statistik på vilket lag som är favoriter i Stockholm.

– Själva andan i svensk fotboll ligger i supporterkulturen och vi vill ge alla fans möjligheten att visa sin kärlek. Det ska bli spännande att se vilket svenskt lag som får flest byten. Vem vet, kanske är det IFK Göteborg som är Stockholms mest populära Allsvenska lag, säger Raúl Valencia López på Betsson.

När den första veckan är över, den 2 april kl. 23.59, kommer det lag vars supportrar har tagit över flest skärmar att vinna ett bidrag till tifo värt 30 000 kr.

Kampanjen pågår till och med den 9 april.

Gå till Start