Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Nya reklamfilmer för Unibet

Folket Sthlm har tagit fram ett nytt reklamkoncept för Unibet. I filmerna får man följa fyra vänner som är intresserade av sport och spel.  Konceptet kommer att lanseras med sex filmer fram till slutet av året och fortsätta med flera filmer samt print- och digitallösningar under 2014.

– Den personliga prägel vi har i vår kommunikation fungerar väldigt bra i samtliga nordiska länder där vi idag växer kraftigt och tar marknadsandelar. Med det nya konceptet tar vi detta till en ny nivå och hoppas förstärka vår marknadsledande ställning i Sverige ytterligare, säger Håkan Jerner, Nordenchef på Unibet.

Filmerna skildrar de fyra vännernas vardag i en lägenhet och de olika situationer som uppstår. Deras gemensamma intresse är att titta och spela på sport, men de har däremot lite olika uppfattningar om hur man ska spela för att vinna och ha roligt.

Det nya konceptet kommer att användas i samtliga kanaler och innebär ett nytt manér i både print och online. Dessutom kommer Unibets ambassadörer, till exempel Glenn Hysén, Alexander Gustafsson, Therese Alshammar och Victor Hedman, att användas i kommunikationen.

– För oss som varumärke är det viktigt att våra kunder kan relatera till den kommunikation som vi gör.  Klassisk spelreklam försöker ofta vara tuff och blir därför lätt väldigt stereotyp. Vi vet att våra kunder inte känner igen sig i den bilden och det gör inte vi som varumärke heller. Vårt mål med kommunikationen är att skapa igenkännande för våra kunder och fånga roliga vardagssituationer som kan uppstå när man älskar sport och spel, säger Claes Bergström Sverigechef på Unibet.

Konceptet är framtaget av Folket Sthlm och filmerna är producerade av Folket Sthlm och Bright film. För regi står Jacob Seth Fransson, som bland annat är en av skaparna till Solsidan och regissör för Kontoret, samt Marcus Evertsson, kreativt ansvarig för Unibet hos Folket Sthlm.

– Vi tror verkligen att det nya konceptet kommer att fortsätta att positionera Unibet som Sveriges främsta spelbolag. För oss har det varit otroligt viktigt att skapa kommunikation som underhåller mottagaren eftersom vår övertygelse är att det gör att den når fram. Vi ser detta koncept som ett långsiktigt sätt att bygga Unibets varumärke och skapa försäljning, säger Marcus Evertsson, partner på Folket Sthlm.

Se den första filmen här:

http://www.youtube.com/watch?v=Efp-3ko4d8g

Gå till Start