Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Svenska Spel rekryterar Anna Ekström från Nord DDB

Anna Ekström har utsetts till Chef Marknadskommunikation och Aktivering på Svenska Spel. Hon kommer närmast från en tjänst som Senior Client Director på Nord DDB.

I sin nya roll kommer Anna Ekström att ansvara för marknadskommunikation kring Svenska Spels koncernvarumärke och aktivering av sponsringssamarbeten på koncernnivå.

Arbetet omfattar till exempel Svenska Spels samarbeten med förbunden inom fotboll, ishockey, handboll, bandy och innebandy, samt e-sportlandslaget, längdlandslaget och SOK, Sveriges Olympiska Kommitté.

– Jag är verkligen glad att Anna ska börja hos oss, säger Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

Han fortsätter:

– Hon har erfarenhet från hårt konkurrensutsatta branscher i kombination med en bakgrund på medie- och reklambyråsidan. Det är en oslagbar kombination. Det innebär att hon har en både bred och djup kompetens inom områden som kommer att stärka vårt varumärke och som gör att vi kan maximera effekten av vår marknadsföring av varumärket Svenska Spel och aktiveringen av Sveriges största sponsringsportfölj.

Anna Ekström: ”En bransch där det händer mycket just nu”

Innan tjänsten som Senior Client Director på Nord DDB var hon Client Service Director på Starcom, och dessförinnan under åtta år Brand Manager på Tele2.

– Jag är verkligen peppad inför att starta 2020 med mitt nya team. Svenska Spel är ett spännande företag i en bransch där det händer mycket just nu. Att dessutom få möjlighet att jobba så nära svensk idrott är en stor bonus, säger Anna Ekström.

Tjänsten som Chef Marknadskommunikation och Aktivering är nyinrättad. Den ingår i Kommunikation och hållbarhet och rapporterar till kommunikationsdirektör Joakim Mörnefält.

Anna Ekström tillträder sin nya tjänst på Svenska Spel den 13 januari 2020.

Gå till Start