Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Betsson har valt ny PR-byrå

Tidigare i år genomförde Betsson en pitch för val av PR-byrå. Spotlight vann pitchen och fick en testuppdrag för spelbolaget – som efter testperioden var nöjda och valde att förlänga med byrån tidigare i juni.

Under 2014 var Betsson Sveriges 15:e största annonsör, med en investering på drygt 360 miljoner kronor brutto i medier, exklusive direktreklam och internet.

– Som ett av Sveriges största spelbolag är vi behov av en gedigen mix av kompetenser. Spotlight visade tidigt prov på kreativ höjd och förståelse för vår affär genom att presentera ett starkt lag som kan stötta oss i denna ständigt föränderliga bransch, säger Robin Olenius, PR-chef på Betsson.

På Spotlight blir Betsson en viktig kund.

– Betsson är ett fint varumärke och blir en stor och viktig kund för oss. Vårt fokus blir att hitta sätt för dem och deras produkter att synas även utanför den köpta reklamen, säger Pelle Nordin till Dagens Media.

 

 

Gå till Start