Svenska spelverktyg till Norge när DMH expanderar

Daytime Media House AB (DMH) expanderar sin verksamhet till Norge. Som ett första steg i sin etablering på den norska spelinformationsmarknaden har bolaget slutit avtal med Norsk Rikstoto som omfattar både försäljning av tips och andelsspel, samt ger utrymme för fortsatt produktutveckling av nya spelverktyg. Målgruppen är norska travspelare som spelar på norskt och internationellt trav.

– DMH har sedan länge varit den ledande aktören i Sverige inom sport- och spelrelaterade mediaprodukter, men i och med vårt fördjupade samarbete med Norsk Rikstoto får vi nu en grund att stå på när vi etablerar oss än mer i Norge, säger VD Hannes Andersson.

Han fortsätter:

– DMH har sedan länge varit den ledande leverantören i Norden av spelinformation och tips och att vi nu har Daytime Media House AS på plats är ett första steg i vårt mål att ha en komplett produktportfölj både inom sport- och travspel även för den norska marknaden.

DMH är idag den ledande aktören i Norden inom sport- och spelanalys, med produkter och tjänster för alltifrån den nyfikne nybörjaren till den insatta storspelaren. Idag bevakar man bland annat svenskt och internationellt trav och galopp, internationella fotbollsligor, svensk fotboll ner till division tre, och en stor mängd idrotts-/underhållningsevenemang världen över.

”Smarta spelverktyg för norska spelare”

Sedan starten 1985 har man utvecklat nära samarbeten med Svenska Spel, ATG, TV4, Telia, Coop med flera avseende produkter som stärker kunskapen inom de sport- och travspel som erbjuds på marknaden. Utöver redaktionerna i Stockholm och Umeå, har bolaget en redaktion som bevakar franskt trav på plats i Paris sedan över tre år.

– Som ett första steg lanserar vi Travtjänsten och dess portfölj av produkter för den norska marknaden. Tillsammans med Norsk Rikstoto tittar vi på hur vi kan expandera vår verksamhet till att även bevaka norskt trav, på norska, samt inom kort lansera smarta spelverktyg för norska spelare, kommenterar Hannes Andersson.

Han fortsätter:

– Vi avser rekrytera en handfull personer till vårt kontor i Oslo som även kommer att vara ansvariga för vidare steg i vår lansering som omfattar bevakning av sportspel och försäljning mot norska spelombud, avslutar VD Hannes Andersson.