Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ATG:s Johanna Åberg utsedd till en av Sveriges bästa marknadschefer

Nu står det klart Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG, anses vara Sveriges vassaste marknadschef inom kategorin onlinespel om pengar. Detta enligt reklamtidningen Resumé.

För sextonde året i rad utser Resumé Sveriges bästa marknadschefer. Utmärkelsen tilldelas dem som mest effektivt lyckats öka kännedomen om det egna varumärket.

– Det känns otroligt roligt! ATG är ledande på hästspel men har på kort tid tagit marknadsandelar inom sportspel och lanserat ett nytt tips på toppfotboll. Utmärkelsen ser jag som ett kvitto på att vi gör marknadsföring som fungerar, vi är ju bäst i klassen när det kommer till att bygga kännedom. Men jag ser det som ett pris till hela vårt fantastiska team, säger Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG, i ett pressmeddelande.

Hundra marknadschefer var nominerade i totalt sexton kategorier inför kvällens prisceremoni på Grand Hôtel i Stockholm. Johanna Åberg var en av sju nominerade i kategorin onlinespel om pengar.

Nominerade i kategorin onlinespel om pengar:

  • Johanna Åberg, ATG (vinnare)
  • Robin Wernersson, Bet365
  • Kim Ekelund, Betsson
  • Malin Dahlman, Casinostugan
  • Niklas Strandanäs, Leo Vegas
  • Marcus Petersson, MrGreen
  • Raul Valencia Lopez, Unibet
Gå till Start