Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Fortfarande chans att delta i Swedish Gambling Award

Utmärkelsen Swedish Gambling Award öppnade en ny tävlingsomgång den 26 november och stänger den 9 februari. Syftet med initiativet är att lyfta fram initiativ som skapar en mer hållbar och sund spelbransch i Sverige.

Förra gången deltog närmare 50 bidrag i kategorierna:

  • Hållbarhet
  • Ledarskap
  • Kundnöjdhet

Swedish Gambling Award är en utmärkelse som är initierad av branschorganisationen Sper. Målet med utmärkelsen är att skapa goda föredömen i spelbranschen som visar på innovation och hållbarhet.

Bidrag kan skickas in fram till och med den 9 februari 2020. Vinnarna koras den 26 mars på Royal Vikning i Stockholm.

– Vår bransch har mycket att bevisa. Det allmänna förtroendet är lågt och uppfattningen är att branschen inte tar sitt ansvar. Det stämmer inte riktigt. Det pågår ett stort arbete för att skapa en positivare utveckling. Det vill vi visa genom Swedish Gambling Award, säger Jenny Nilzon, vd för Sper.

Kostnadsfritt att delta i Swedish Gambling Awards

Utmärkelsen sätter ljuset på goda initiativ och förebilder för ett ökat ansvarstagande. Initiativ premieras i kategorierna Hållbarhet, Kundnöjdhet och Ledarskap.

Vem som helst kan delta med bidrag kostnadsfritt.

Vinnarna utses av en jury, bestående av sju personer med erfarenhet från bland annat spelbranschen, hållbarhet och marknadsföring:

  • Ordförande Thomas Nilsson, Psykolog och grundare av Sustainable Interaction
  • Ann-Sofie Olsson, Managementkonsult, InterPares
  • Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer
  • Magnus Berglund, vd Kinglet
  • Maria Kausits, Analytiker och partner SB Insight
  • Mats Georgson, vd, Georgson&Co.
  • Pia Grahn, vd Regi Research & Strategi

Klicka här för att läsa mer om hur du tävlar: Swedish Gambling Award

Gå till Start