Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Betsson förlänger sitt sponsoravtal med SHL

Betsson, som förra året blev huvudsponsor till SHL (Svenska Hockeyligan), väljer nu att teckna ett nytt samarbete med ligan. Avtalet är på tre år och är ett led i Betssons fortsatta satsning på svensk idrott och Sveriges bästa hockey vilket medför att man dessutom blir SHL:s exklusiva partner inom odds.

Jämfört med tidigare avtal har man denna gång satsat på ett utvecklat samarbete och fördjupat engagemanget från båda parter. Inte minst tillsammans med klubbarna, meddelar Betsson och SHL.

Förutom exponering av Betsson-varumärket och det ekonomiska stödet till de 14 klubbarna ingår ett gemensamt mål att stärka upplevelsen av hockey, både på och utanför arenan.

– För oss kändes det givet att samarbeta med Betsson igen. De är en partner med en enormt stor hängivenhet för SHL vilket visade sig förra året t ex genom att vi fick till otroligt uppskattade webbserier som ”Fimpens Resa, SHL-biblar och för att inte nämna #Målcirkeln som gav pengar till föreningar även utanför hockeyn. Så vi ser fram emot fler bra gemensamma initiativ som kan glädja vår publik och öka intresset för SHL för ny publik, säger Michael Marchal VD för SHL.

[irp]

Ett sponsoravtal som ska ge de bästa oddsen på SHL

Som huvudsponsor kommer Betsson garantera bäst genomsnittlig återbetalning på ligan under säsongen, men också fortsätta med att öppna dörrarna för sina kunder och skapa mervärde för alla som älskar hockey.

– Vi är så otroligt stolta över att kunna stötta SHL och klubbarna, och nu förstärka det goda samarbetet vi haft genom åren, säger Jesper Svensson VD Betsson Group.

Han fortsätter:

– Vi kommer fortsätta vara den mest engagerande och säkerligen den mest hockey-nördiga partnern fortsättningsvis. Det betyder kort och gott att både ha bäst utbud på SHL, men också förstärka bevakningen av ligan med spännande och unikt innehåll.

SHL startar den 14 september.

Gå till Start