Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Mikael Bergh ny marknads- och försäljningschef på Novamedia Sverige

Med 18 år inom mediebranschen och en stark marknadsföringsprofil med tyngd mot det digitala blir Mikael Bergh ny marknads- och försäljningschef på Novamedia Sverige.

– Att få vara med på resan att fortsätta utveckla ett av Sveriges största lotterier var något jag inte kunde motstå, säger Mikael Bergh och fortsätter:

– För mig är det viktigt att arbeta med ett bolag som arbetar med ett tydligt ”varför”. Postkodlotteriet, som genererar pengar till viktiga ideella organisationer, har verkligen det.

Rekryteringen kommer närmast från LRF Media AB, där han varit chef för konsumentintäkter och analys och där han också startat rikslotteriet Landlotten.

[irp]

Mikael Bergh har stor erfarenhet av prenumerationsprodukter

Han har också arbetat med prenumerationsprodukter tidigare i karriären, bland annat på Svenska Dagbladet och Talentum Media, det som numera heter Alma Talent.

– Jag är både stolt och glad över att Mikael ansluter till Svenska Postkodlotteriet, säger vd Anders Årbrandt. Jag ser fram emot att vi alla tillsammans ska kunna bidra med än mer medel till de ideella organisationernas viktiga arbete.

Mikael Bergh tillträder i december.

Gå till Start