Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Ny reklamfilm från Stryktipset – ”Säsongsstarten av Premier League är en högtid för såväl våra kunder som för oss”

I samband med att den engelska ligastarten lanserar Stryktipset en ny reklamfilm, med Sture som en av tre karaktärer i fokus. Filmen ska skildra känslan hos Stryktipparna när säsongens första rader ska lämnas in.

I år firar Stryktipset 50 år med 13 matcher på kupongen, samtidigt som det är 50 år sedan som Tipsextra hade premiär i SVT.

Dessa två jubileum är två starkt bidragande orsaker till den nya filmen från Stryktipset, där man passar på att hylla svenskarnas kärlek till England och Premier League.

[irp]

Sture ska förmedla känslan i Stryktipsets nya reklamfilm

Reklamfilmen är en fortsättning på historien om Sture, Tony och Aron och illustrerar känslan av gå till ombudet för att lämna in säsongens första kupong.

– Säsongsstarten av Premier League är en högtid för såväl våra kunder som för oss. Vi vill fånga känslan av att den engelska fotbollssäsongen äntligen börjar och den förväntan, glädje och gemenskap som den här 50-åriga kupongen ger upphov till, säger Monica Sandström, varumärkesansvarig på Stryktipset, Svenska Spel Sport & Casino.

Filmen har tagits fram tillsammans med huvudbyrån Perfect Fools, produktionsbolaget Is This It samt Colony som byråproducent.

Läs också: Från Text-TV till 551.se – Stryktipset flyttar till nätet

Gå till Start