Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Fler spelbolag inleder samarbete med TR Media

Få annonsörer känner till att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka. Att TR Media inte bara består av tidningen Travronden utan även erbjuder en rad olika digitala kanaler som webbplatser, appar, webb-tv samt nyhetsbrev. Kanaler som dessutom läses och besöks av personer som enligt SIFO spelar ofta och mycket – och inte bara på trav.

Mediehusets resa började på 30-talet med Travronden, men sedan dess har mycket hänt.

[su_note]Den här artikeln är en del av ett samarbete med TR Media.[/su_note]

Markus Jalsborn, annonschef på TR Media, berättar för The Gambler Magazine om de nya kanalerna och breddningen till fler sporter.

– TR Media ägs av Svensk Travsport och är därmed systerbolag till ATG, men vi agerar helt oberoende. Idag är TR Media ett modernt mediehus med printprodukter och en rad olika digitala kanaler som inte enbart fokuserar på trav. Överodds.se är en sådan tjänst.

– Vi erbjuder även content marketing-lösningar av hög kvalitet som bland annat produceras i vår egen tv-studio.

Initierade och kunniga spelare i målgruppen 

Markus Jalsborn berättar att man i grund och botten är en innehållsleverantör, med ambitionen att erbjuda Sveriges bästa innehåll för sport och spel.

– Vi riktar oss mot konsumenter som vill ha initierad information oavsett om det gäller intresse för trav i allmänhet eller spel och speltips.

Han fortsätter:

– Under de senaste månaderna har vi sett ett kraftigt ökat intresse för våra målgrupper. Inte minst från spelbolag som insett att man via TR Media kan nå kunniga spelare som spelar oftare och mer än andra mediers målgrupper.

– Vi hoppas också att fler spelbolag ska upptäcka vår innehållsaffär, vi levererar sedan många år spelinnehåll till exempelvis ATG och tecknade nyligen ett liknande avtal till Svenska Spels Challenge.

Hur påverkar spellagstiftningen er?

– Innan omregleringen tvingades vi säga nej till alla annonsförfrågningar från oreglerade bolag. Nu har vi likt alla andra möjlighet att göra affärer med alla spelbolag som fått licens.

– Vi har dock en ganska strikt annonspolicy och kommer att ta in ett begränsat antal annonsörer under en viss period, avslutar Markus Jalsborn, annonschef på TR Media.

Läs också: Niclas Andersson blir tv-chef på TR Media

Gå till Start