Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Betsson med nytt reklamkoncept: ”Känn spänningens ögonblick”

I augusti tog Garbergs över som Betssons nya huvudbyrå. Nu presenterar de ett första reklamkoncept för varumärket: ”Känn spänningens ögonblick”.

– Peter Zäll (som rekryterades till Betsson från Svenska Spel i våras, reds anm.) kontaktade mig första dagen på min semester, när jag satt i färjekön i Nynäshamn, och frågade ifall vi ville vara med i en pitch. Någon vecka senare presenterade vi en idé som uppenbarligen träffade rätt. Så nu är det full fart framåt som gäller, berättade Jan Lindforss projektledare Garbergs.

Ledordet för det nya konceptet som nu rullas ut är ”spänningens ögonblick”.

– Både vi och våra kunder gillar framförallt de där riktigt spännande ögonblicken som finns i både sport och spel. Man vinner ibland och förlorar ibland, men det är spänningen, precis när det avgörs, som är kärnan och den försöker vi lyfta fram på ett lite kul och annorlunda sätt, berättar Peter Zäll på Betsson.

[irp]

Bred kampanj i flera medier

Det nya konceptet rullas ut på marknaden den här veckan och kommer att synas i tv, radio, online och utomhus.

– I en bransch där rationella argument regerar var det både imponerande och uppfriskande att Betsson bad oss om ett emotionellt reklamkoncept, säger Petter Ödeen, creative director på Garbergs.

– Tillsammans har vi gått all-in på att gestalta spänningens ögonblick. För att förstärka detta ytterligare har vi bland annat tagit hjälp ett musikstycke signerat 1600-tals kompositören Henry Purcell, känslouttryck och slowmotion, avslutar Petter Ödeen.

[irp]

Se två av filmerna i Betssons reklamkoncept här

Gå till Start