Spelleverantören Kambi har tecknat ett flerårigt sportboksavtal med sportteknik- och medieunderhållningsbolaget DraftKings.
Avtalet kommer strax efter det att den amerikanska högsta domstolens beslutat att upphäva ett federalt förbud mot sportspel.
Kristian Nylén, vd för Kambi, är på bra humör:
– Jag är glad Kambi har utsetts till samarbetspartner DraftKings till när de går in på marknaden för sportspel.
Han utvecklar:
– Kambis teknik är unik genom att den ger operatörerna möjlighet att innovera och skapa differentierade sportspelsupplevelser, vilket ger den flexibilitet som kommer vara avgörande på den amerikanska marknaden.
[irp]
DraftKings har uppemot 10 miljoner kunder
Samarbetet innebär att det amerikanska bolaget kommer använda Kambis teknik för sin sportbokslansering i delstaten New Jersey.
– På lång sikt, exempelvis från 2021 och framåt innebär detta kontrakt en betydande potential för Kambi, skriver investmentbanken ABG Sundal Collier i en kommentar, och menar att USA-företaget kan ha över 10 miljoner kunder, vilket förmodligen är den största databasen för vadslagning på sport i USA.