Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Paf rullar ut VM-kampanj: ”Fotboll, freespins & Kennet”

Det åländska spelbolaget Paf visar nu upp sin VM-kampanj i samarbete med fotbollslegenden Kennet Andersson.

Kampanjen bygger på nostalgi och känslor och fokus ligger på Sveriges bronsturnering i USA för 24 år sedan. Ett antal reklamfilmer och Native-filmer har producerats, i vilka Kennet Andersson minns VM 1994 och andra godbitar från karriären.

Vi får bland annat se anfallaren återskapa sina fem mål från turneringen – och så blir det ett återbesök till barndomens fotbollsmiljö i Eskilstuna.

– Vi är mycket nöjda med filmerna, inte minst eftersom Kennet visade sig vara en naturbegåvning framför kameran, säger Pafs marknadsdirektör Goran Ristic.

[irp]

“Fotboll, freespins & Kennet”

Kampanjen, som heter “Fotboll, freespins & Kennet”, pågår från den 14 maj till den 15 juli i en bred mix av kanaler som inkluderar tv, utomhus, digitalt och print.

Samarbetet med Kennet Andersson är långsiktigt och fortsätter efter sommarens VM-turnering i Ryssland.

– Jag tycker att det är kul med spel och vadslagning. Jag har fått en bra känsla av Paf och jag tror att vi kan göra mycket roligt tillsammans, säger Kennet Andersson.

Till VM-kampanjen har 7 st filmer producerats i samarbete med Storyfire:

  • 2 stycken 20 sekunders reklamfilmer som kommer gå digitalt och i MTG/Discoveries nätverk.
  • 5 stycken Native-filmer med dokumentär känsla som bland annat visas i Schibsteds nätverk.

Spellistan med samtliga filmer finns här: Reklamfilmerna på YouTube

 

Gå till Start