Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Bethards marknadschef om samarbetet med Zlatan

I en intervju med reklamtidningen Resumé berättar Bethards marknadschef Jan Lindow om samarbetet med Zlatan Ibrahimovic. Spelbolaget ämnar bland annat röra sig mot en bredare målgrupp, där fotbollsspelaren får en viktig roll.

Bethard har, som namnet antyder, sedan starten 2014 främst riktat sig till en ”ung, hård och manlig målgrupp med kampsportsintresse”. Nu anser man sig dock vara mer etablerade och det är dags att bredda uppfattningen och kundbasen.

Och det är här Zlatan Ibrahimovic kommer in i bilden, vid sidan av skådespelaren Dragomir Mrsic, enligt marknadschefen Jan Lindow.

– Zlatan är folklig, samtidigt som han aldrig kompromissar utan går sin egen väg. Vi på Bethard vill börja röra oss in mot en bredare mittenposition, med samma anslag som Zlatan själv. Han engagerar den breda massan samtidigt som han är en person som väcker känslor.

[irp]

”Det finns en stor outnyttjad potential”

Vidare i intervjun menar Jan Lindow att sportspelsmarknaden varit relativt statisk, både produkt- och kommunikationsmässigt.

– Det är väldigt mycket call-to-action, bonusar, gratispizzor och blänkande erbjudanden. Bet365 är i princip enda undantaget som bygger en tydlig egen profil. Jag tror att det finns en stor outnyttjad potential när det kommer till att fylla varumärkena med större emotionella värden. Här tror jag många aktörer skulle tjäna på att tänka ett varv till kring sin kommunikation, säger han till reklamtidningen.

Resumé: Vad har ni för strategi för fotbolls-VM?

– Fotbolls-VM samlar människor som normalt sett inte brukar titta på fotboll regelbundet. Det är ett bra tillfälle för oss att locka till oss även hushållsspelarna som normalt sett inte använder våra produkter och bygga deras lojalitet.

Hela intervjun finns att läsa här: Marknadschefen: Så ska Zlatan hjälpa oss att bygga varumärket

Gå till Start