Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Sällskapsresan blir spelautomat – Lasse Åberg och Paf gör spel till förmån för Östersjön

Åländska Paf har funnits på den svenska spelmarknaden länge, men har inte gjort så mycket väsen av sig. Nu gör spelbolaget nya satsningar för att ta en plats i svenskarnas medvetande – bland annat med den folkkära profilen Lasse Åberg.

Tillsammans med Lasse Åberg och Sällskapsresan vill Paf sticka ut och ”nylansera” sig till den svenska publiken.

– Det är en stor ära för oss att få samarbeta med denna ikon inom svensk konst och underhållning. Och en fin bekräftelse på att vi är ett spelbolag med gott anseende, säger Anders Sims, Chief Communications Officer på Paf.

En del av överskottet från spelet donerar Lasse Åberg till Stiftelsen Hållbara Hav.

– Paf har sitt hem på Åland mitt i Östersjön och själv har jag hus på Gotland. Jag tycker att det viktigt att vi värnar om Östersjön och inte släpper ut skit som förstör havsmiljön, säger Lasse Åberg.

Han fortsätter:

– Jag har redan skänkt 200 000 kronor och jag räknar med att det blir mer. Man ska heller inte glömma att den del av vinsten som Paf behåller också går till något bra, eftersom Pafs hela vinst går tillbaka till samhället.

[irp]

Lasse Åberg: ”Ett kul spel”

Spelautomaten Sällskapsresan markerar enligt bolaget starten för Pafs nysatsning på den svenska marknaden.

Lasse Åberg är nöjd med spelupplevelsen i Sällskapsresan.

– Jag tycker att det är ett kul spel och illustrationerna är snygga. Och så finns det en stor jackpot att vinna. Det är ganska häftigt.

[irp]

Utvecklat Sällskapsresan-spelet inhouse

Marknadsföringen av spelet Sällskapsresan startar den 25 september och sker i de flesta kanaler. Bland annat utomhus, tv, dagstidningar och sociala medier.

– Vi utvärderar sedan kanalerna och håller oss till dem som presterar bäst, säger Pafs Chief Marketing Officer Goran Ristic.

Paf menar att man har en fördel i och med att bolaget, till skillnad från många konkurrenter, utvecklar egna spelautomater/slots inhouse.

[irp]

”Vi vill ha något unikt att kommunicera i vår marknadsföring”

Goran Ristic igen:

– Med marknadsspecifika upplevelse erbjuder vi befintliga och nya kunder en mer genuin och lokal produkt. Inte bara med hjälp av till exempel kända ambassadörer eller liknande, utan med den faktiska produkten.

Tre reklamfilmer (och en Östersjöfilm) har skapats för att kommunicera ut det nya spelet.

– Syftet med reklamfilmerna är att etablera en första kontakt i och med Pafs uppdaterade varumärke, säger Goran Ristic.

Han fortsätter:

–Vi vill ha något unikt att kommunicera i vår marknadsföring, därav spelet Sällskapsresan. Filmerna visar jobbiga vardagssituationer samt vinster som går att relatera till.

Gå till Start