Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Unibet inleder samarbete med Aston Villa

Kindred Groups varumärke Unibet är ny officiell tröjsponsor till Aston Villa. Den karaktäristiskt ljusgröna Unibet-loggan kommer placeras på framsidan av både herr- och damlagets matchtröjor.

Sam Mead som är marknadsföringschef för Unibet i Storbritannien kommenterar nyheten:

– Vi är mycket glada över att vara partners till Aston Villa i deras försök att återvända till Premier League, kommenterar Sam Mead, marknadschef för Unibet på den brittiska marknaden.

Han fortsätter:

– Unibet och Aston Villa är två av de största namnen inom respektive fält med ett rikt arv. Unibet förstår verkligen fotbollsfans och tillsammans med Aston Villa kommer vi att se till att stärka deras fans i alla aspekter av det vackra spelet, säger Sam Mead.

[irp]

Aston Villa: Data och digitalisering i fokus 

Luke Organ, kommersiell chef på Aston Villa, är även han nöjd med samarbetet.

– Unibet klargjorde från början hur viktiga våra fans kommer att vara i detta partnerskap och att deras fokus är att sätta våra supportrar i centrum när de aktiverar samarbetet.

– Vi ser fram emot att testa vårt arbete med data och digital utveckling för att driva värde och skapa ett partnerskap som gynnas alla parter, avslutar Luke Organ.

Sponsorskapet är med skrivet på en (1) säsong.

[irp]

Även LeoVegas har investerat

Den marknadsföringsintresserade kan också notera att LeoVegas har tecknat ett flerårigt sponsorskap med Norwich City.

– Vi är glada över att välkomna LeoVegas som vår huvudsponsor för de kommande tre säsongerna, välkomnade klubbchefen Steve Jones.

Det har, kommersiellt sett, varit en positiv sommar för klubben. Samarbetsavtalet med LeoVegas betyder mycket för klubben och vi ser väldigt mycket fram emot att arbeta tillsammans med dem.

Spelbolaget har även skrivit ett tvåårsavtal med Brentford.

[irp]

https://twitter.com/LeoVegasSportUK/status/879370533049163777

Gå till Start