Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ATG partner till Fotografiskas sommarutställning Like A Horse

Årets stora sommarutställning på Fotografiska i Stockholm, Like A Horse, får ATG som utställningspartner. Utställningen ska spegla människans relation till hästen, både som djur och symbol.

Utställningen, vars syfte enligt Fotografiska är att ”provocera, utbilda och fascinera”, samlar över 100 verk i form av fotografier, video och installationer från ett 30-tal olika konstnärer. Tillsammans belyser de hästens roll idag.

ATG är sponsor till utställningen.

– Som motorn i svensk hästnäring är det en självklarhet för ATG att vara partner till utställningen. Det finns 360 000 hästar i Sverige. Hela ATG:s överskott på 1,7 miljarder årligen går till hästsporten, berättar Maria Guggenberger, CSR-chef på ATG.

Hon utvecklar:

– Vi arbetar aktivt för att öka intresset för hästar genom många olika projekt som ligger oss varmt om hjärtat – allt från Beridna Högvakten, hästforskning och trav för barn med autismspektrumdiagnos till talangutveckling inom ridsporten, avslutar Maria Guggenberger.

[irp]

Fotografiska: Extra roligt med temautställning

Pauline Benthede är ansvarig för utställningen.

– Like a Horse lyfter fram hästen som djur och symbol med en stor respekt och stringens. Här samsas humor med sensualism och arbetsvardag med glamour och kraft, allt i hög konstnärlig relevans.

– För oss är en utställning med tema ovanligt, vilket gör det extra roligt, avslutar Pauline Benthede från Fotografiska.

Utställningen pågår från den 19 maj till och med 3 september.

[irp]

Gå till Start