Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

BingoLotto gör speciallott med YouTube-stjärnan Therése Lindgren

För första gången säljer BingoLotto en speciallott som komplement till den ordinarie lotten. Lotten innehåller vinster framtagna av YouTube-stjärnan Therése Lindgren.

– Bingolotten innehåller speciellt utvalda vinster framtagna av Therése, anpassade för hennes publik, där de flesta är 18-35 år, meddelar Folkspel, spelbolaget bakom BingoLotto.

Den speciella lotten säljs på nätet inför sändningen som sker i TV4 söndagen den 28 maj. I pauserna kommer Therése även sända live på sin Youtube-kanal för mellansnack med sina fans.

[irp]

Har använt influencers inför Uppesittarkväll

Therése Lindgren har en av Sveriges största kanaler på YouTube på svenska, med över en halv miljon prenumeranter.

– Att BingoLotto har en äldre målgrupp och att vår marknadsföring till största delen är traditionell är ett faktum. De senaste två åren har kampanjer med influencers inför Uppesittarkvällen gett ett mycket bra resultat, berättar Jens Mikkelsen, produkt- och marknadsansvarig för BingoLotto.

Han fortsätter:

– Detta är ett test då vi behöver nå dem som vi normalt inte kommunicerar med och samtidigt erbjuda en relevant produkt.

[irp]

Funnits sedan 1991

BingoLotto har funnits sedan 1991 och har sedan starten genererat över 16 miljarder kronor till föreningslivet.

– Detta är en fantastiskt spännande möjlighet för Folkspel att kunna ge ännu mer pengar till det svenska föreningslivet då allt överskott från lotterierna går direkt tillbaka till dem, säger Henrik Lindroth, marknadschef, Folkspel.

Folkspels överskott från sålda lotter går direkt till svenskt föreningsliv.

[irp]

”Kopplar aktiviteten till direkt försäljning”

Konceptet är framtaget mellan Folkspel, MediaCom och United Screens.

– BingoLotto tar samarbete med influencers till en ny nivå, där vi nu kopplar aktiviteten till direkt försäljning online. Det ska bli spännande att följa resultatet av detta, säger Ingela Urholm, kundansvarig för Folkspel på Mediacom.

Kampanjen börjar onsdag 17 maj och programmet sänds söndag 28 maj.

Gå till Start