Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Nicklas Biverståhl blir ”nygammal” sponsringschef på Svenska Spel

Svenska Spels sponsringsbudget uppgår till omkring 337 miljoner kronor per år (enligt spelbolaget själva). Nu har bolaget utsett en ”nygammal” chef för sponsringsområdet.

– Efter en omfattande rekryteringsprocess, vilken inkluderat såväl externa som interna sökanden, har Svenska Spel utsett Nicklas Biverståhl till ny sponsringschef, meddelar spelbolaget.

Nicklas Biverståhl. Pressfoto: Svenska Spel.

Nicklas Biverståhl har sedan september 2016 arbetat som tillförordnad sponsringschef för Svenska Spel och tillträder den ”nya” tjänsten med omedelbar verkan.

Den nygamla sponsringschefen har varit anställd hos Svenska Spel sedan 2005 och har tidigare arbetat bland annat som försäljningschef för ombudsaffären och chef för förening och arenaspel.

[irp]

”Glödande intresse och kunskap om Idrottssverige”

Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel, är nöjd med rekryteringen:

– Mitt mål var att rekrytera den bäst lämpade personen till Sveriges roligaste sponsringsjobb, uttrycker han och fortsätter:

–  Med sin breda erfarenhet från försäljnings- och relationsskapande aktiviteter kombinerat med ett glödande intresse och kunskap om Idrottssverige tillför Nicklas ett stort värde till vårt sponsringsarbete.

[irp]

Viktigaste uppgiften: Öka effekten

Svenska Spel är huvudsponsor till Svenska Fotbollförbundet, Svenska Ishockeyförbundet, Svenska Handbollförbundet, Svenska innebandyförbundet och Svenska Bandyförbundet.

– En viktig uppgift för Nicklas framåt är att öka effekten av sponsringen och stärka den kommersiella kopplingen till våra sponsringsmottagare, avslutar Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

Nyligen har Svenska Spel inlett ett samarbete med Riksidrottsförbundet, med syfte att få fler unga och vuxna i rörelse.

[irp]

Sponsringen ska stärka både affär och varumärke

Nicklas Biverståhl vill att sponsringen ska fortsätta göra skillnad:

– Mitt mål är att sponsringen ska fortsätta göra skillnad för svensk idrott och bidra till utveckling på alla nivåer, såväl bredd som elit.

– Det stärker vår affär, vårt varumärke och engagerar våra kunder långsiktigt. Det blir extra viktigt nu när vi står inför en omreglering av spelmarknaden, avslutar han.

Gå till Start