Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Svenska Spel får ny kommunikationsdirektör

Svenska Spel har utsett en ny kommunikationsdirektör. Spelbolaget rekryterar Joakim Mörnefält, som idag är Executive Director på National Geographic Society Europe.

Joakim Mörnefält, ny kommunikationsdirektör på Svenska Spel. Pressfoto.

Lennart Käll, vd för Svenska Spel, säger i ett pressmeddelande:

– Kommunikation är, och kommer att vara, ett av våra viktigaste prioriterade områden och jag är därför mycket glad att kunna välkomna Joakim Mörnefält till Svenska Spel.

Han fortsätter:

– Joakims breda erfarenhet inom kommunikation, strategi, varumärke, marknadsföring och hållbarhet från marknader i förändring, kommer att vara värdefull för att synliggöra Svenska Spel och det vi står för, avslutar Lennart Käll.

‘…när du behöver kompetent personal’

Innan rollen på National Geographic Society har Joakim Mörnefält haft flertalet roller inom Manpower, både i Sverige och utomlands. Han har även varit marknadsdirektör på Retail Parks samt marknadschef på JC.

– Jag är oerhört glad över förtroendet och ser fram emot Sveriges mest spännande och utmanande kommunikationsjobb. Svenska Spel och spelmarknaden står inför en omreglering med nya spelregler vilket gör jobbet oerhört intressant och inspirerande, säger Joakim Mörnefält.

Joakim Mörnefält tillträder sin nya tjänst i januari.

Off topic: The Gambler Magazine fick Manpower-feeling och vill tipsa om några klassiska reklamrullar.

 

Gå till Start