Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Svenska Spel skriver nytt sponsoravtal med Svenska Bandyförbundet

Svenska Spel och Svenska Bandyförbundet har i dagarna tecknat ett nytt samarbetsavtal. Avtalet sträcker sig fram till och med säsongen 2018/2019 och gör Svenska Spel till fortsatt huvudsponsor för svensk bandy. Avtalets värde är enligt spelbolaget 16,5 miljoner kronor.

Avtalet innebär att Svenska Spel fortsätter som huvudsponsor för svensk bandy, på såväl förbunds- som elitnivå, för både damer och herrar.

– Det känns naturligtvis jättebra att vi fortsätter det långa partnerskapet med Svenska Spel. För att vi ska kunna vidareutveckla sporten är samarbetet ovärderligt, berättar Marcus Norman, generalsekreterare för Svenska Bandyförbundet.

Han fortsätter:

– Vi lägger nu en offensiv strategi med sikte på 2025 för hela Svensk Bandy. Att Svenska Spel är med oss på den första tredjedelen borgar för en bra start.

“Vi ser stora mångfaldsmöjligheter med projektet”

2014 sjösatte Bandyförbundet och Svenska Spel projektet Skridskokul som syftar till att bredda rekryteringsbasen till bandyn. Projektet är en av delarna även i det fortsatta samarbetet.

– Vi ser stora mångfaldsmöjligheter med projektet och vill fortsätta det arbete vi inlett. Bandyn har alla möjligheter att attrahera både tjejer och killar med olika bakgrund, säger Lennart Käll, vd för Svenska Spel.

Avtalet löper över tre år och sträcker sig från säsongen 2016/2017 till säsongen 2018/2019. Värdet på det nya avtalet uppgår enligt Svenska Spel till 16,5 miljoner kronor.

Gå till Start