Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Skarplöth: “2015 blev ett år då vi växte med 2,5 procent”

ATG ökade sin tillväxt för andra året i rad, nettoomsättningen för 2015 steg med 2,5 procent. Detta enligt bolagets årsredovisning, som innefattar både ATG och Kanal 75 AB.

Med utgångspunkt från kundlöftet “Sveriges mest engagerade spelupplevelse och mötesplats för spel” har ATG gjort flera förändringar och nyheter under 2015.

I augusti fick V75 en ny starttid på lördagar och i samband med det presenterades en ny tv-studio. Man lanserade även ett positioneringssystem till tv-sändningarna i syfte att göra det enklare för tittarna att följa sin häst i loppen.

Under hösten lanserades också ATG:s nya hemsidan samt ett nytt spel på virtuella hästar. Både hemsidan och det virtuella spelet har tagits emot ljummet av en rad konsumenter.

– 2015 blev ett år då vi växte med 2,5 procent och tittar vi på andra hästspelsbolag runt om i världen så sticker ATG ut som ett av de bolag som går absolut bäst, kommenterar Hasse Skarplöth, vd ATG.

Han fortsätter:

– Dessutom känner jag stolthet att ATG agerar med ett stort spelansvar som gör att vi även här har en ledande position.

ATG meddelar att målet och förhoppningen är att fortsätta växa ytterligare under 2016.

Bolagets årsredovisning finns att ta del av här (pdf).

omsattningsutveckling2

Gå till Start