Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Vera & John får ny global PR-chef – ska utveckla ”ett roligare kasino”

Spelbolaget Vera & John, inriktade på framförallt nätkasino, har rekryterat MTG:s fd. presschef Max Lagerbäck. Han tillträder rollen som global PR-chef, med fokus på att utveckla ”ett roligare kasino”.

I en intervju med Dagens Media berättar han bland annat om konkurrensen i spelsektorn.

– Ingen kan ha undgått att branschen kännetecknas av stenhård konkurrens och att de olika aktörerna idag kommunicerar på sätt som är förvillade likt varandra. Det är en suboptimal situation, säger Max Lagerbäck till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Min primära uppgift blir därför att tillsammans med det globala brand-teamet vässa Vera & Johns kommunikation i alla tillgängliga kanaler för att ytterligare stärka varumärket.

DM: Vad skiljer Vera & John från andra spelbolag?

– Flera saker: varumärket, företagets lojalitetsprogram och tonaliteten som kommer av löftet om att vara ”ett roligare casino”. Det senare ger möjligheter som Kanal 5:s löfte om ”Roligare TV”, gjorde en gång i tiden.

Hur ser du på den kritik som riktas mot utländska spelbolag, bland annat senast i Aftonbladets granskning?

– Aftonbladets granskning, som var bra och belysande, handlade primärt om problematiken kring spelberoende, en fråga som är viktig att ta på största allvar. Vi gör detta genom att vara licensierade på Malta där vi redan lyder under strikta EU-lagar i fråga om spelaransvar. Dessutom är vi medlem av branschorganisationen BOS och följer därmed CEN-standarden.

För hur mycket brukar du själv spela?

– Precis som många andra har jag en dröm om att en vacker dag göra en ”Lotto-Åke”. Den drömmen kostar mig en slant per år, och det är den värd.

Hela intervjun finns att läsa här hos Dagens Media.

Gå till Start