Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Svenska Spel väljer att fortsätta med Visma EssCom

Visma EssCom får förnyat förtroende att utföra tekniska tjänster och logistik kring Svenska Spels ombudsutrustning, som finns hos cirka 5 000 spel- och lottombud i Sverige.

Upphandlingen har bland annat lagt stor vikt vid hållbarhet samt ett proaktivt arbetssätt.

− Vårt samarbete med Visma EssCom har genom åren präglats av kvalité, tillgänglighet och omtanke om våra spelare och ombud. En hög kvalité på den tekniska servicen till våra ombud är viktig för att behålla vår konkurrenskraft och vår position som Sveriges ledande spelbolag, säger Bertil Lindgren, chef för Teknisk Service på Svenska Spel.

Ser fram mot fortsatt samarbete

Visma erhåller ett koncernuppdrag där även Casino Cosmopol ingår. I samarbetet ingår bland annat projektledning, installation, fältservice och reparationer.

− Vi ser fram emot att fortsätta leverera och utveckla våra tjänster som stöd till Svenska Spel, säger Henrik Archenholtz, vd för Visma EssCom. I konsumentnära miljöer utvecklas tekniken och kundmötet hela tiden och det är glädjande att vår strävan att leverera ledande tjänster inom området ger resultat.

Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall.

Gå till Start