Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ATG tillsätter chef för digitalkommunikation

sgdrl4sphijtkwvq3vkm

Den första december tillträder Fredrik Sjöström rollen som Head of Digital Communication på ATG. 

– Det här är en helt ny roll på ATG och marknadsavdelningen. Vi har letat länge för att hitta den rätta profilen till den här tjänsten. Det finns ett stort behov att samordna, effektivisera och hålla ihop hur ATG ser ut i digitala externa media och på sociala plattformar. Området utvecklas hela tiden. Med Fredrik ligger snart ATG i framkant inom digital kommunikation, säger ATGs marknadschef Sten Andersen.

Fredriks digitala bakgrund sträcker sig långt tillbaka med välkända bolag som Sats, Comhem och Aftonbladet för att nämna några. Han kommer närmast från rollen som Senior Digital Advisor på konsultföretaget Ninetech.

På sin hemsida skriver han själv:

”Jag är 42 år, utbildad Marknadsekonom, med bred erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation.

Mitt huvudfokus är marknadsföring, affärsutveckling och försäljning inom digitala medier. Min erfarenhet från dessa områden sträcker sig mer än 18 år tillbaka i tiden och det är fortfarande, om inte ännu roligare för varje år som går.

Den ”digitala arenan” och att hjälpa företag med sin transformering, mot den framtida kommunikationen och affärsutvecklingen, är en stor passion för mig.”

Fredrik tillträder den nya tjänsten Head of Digital Communication på ATG i början av december.

– Det ska bli roligt att återvända till en beställarroll och bli en del av ATGs spännande resa. Det är min hemmabana att vara beställare av digital kommunikation och tjänster, men väldigt kul att få lära sig en ny bransch, vilket jag såklart är ödmjuk inför, med de utmaningarna det medför, säger Fredrik Sjöström.

Fredrik ska ingå i marknadsavdelningens organisation som chef för den digitala kommunikationen men kommer stå i nära relation till fler närliggande avdelningar på ATG, inte minst Digital Sales.

– Jag kan bidra med lång digital erfarenhet från fler olika branscher, framför allt med kunskap om upplevelsebaserad tjänster senaste tio åren, och ser fram emot att ta ATGs digitala kommunikation till nya höjder, avslutar Fredrik Sjöström.

Fredrik finns på Twitter här.

Gå till Start