Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

ComeOn på offensiven – lanserar ny reklamfilm med Liverpool

Under 2015 kommer ComeOn! öka sina medieköp markant och dubbla sina medieinvesteringar. Både när det gäller TV såväl som digital annonsering.

– Vi är otroligt nöjda med den utveckling vi sett under året som gått. Nu ser vi fram emot att kunna satsa ytterligare under 2015, med ökade investeringar och en fortsatt utveckling av vårt erbjudande, säger Jonas Daag, Sverigechef på ComeOn!.

ComeOn! är officiell partner till engelska storklubben Liverpool F.C. Under hösten har man sjösatt en rad gemensamma kampanjer. Bland annat ”Sveriges Schysstaste mustasch”, där 16 personer fick resa över till Liverpool för att se matchen mellan Liverpool F.C och Arsenal.

Under våren kommer samarbetet intensifieras. Den 29 december släppte ComeOn! en reklamfilm med Liverpool F.C:s stjärnor Martin Skrtl, Dejan Lovren och José Enrique.

– Vi är naturligtvis väldigt glada över det här samarbetet. Det är en av världens största och anrika klubbar. Att det dessutom ger oss möjlighet att bjuda våra kunder på något alldeles unikt är ju fantastiskt, säger Jonas Daag.

Den nya reklamfilmen är utvecklad tillsammans med byråerna SOUTH & Mecs. SOUTH har haft ansvaret för utvecklingen av det kreativa upplägget medan Mecs stått för produktionen.

– Att få förtroendet att vara samarbetspartner till ComeOn! har varit otroligt inspirerande och utvecklande för oss. Tillsammans med Mecs och ComeOn! har vi skapat ett integrerat, unikt och vinnande samarbete, säger Andreas Pitlik, VD på SOUTH.

Gå till Start