Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

NordicBet rekryterar brand manager från Svensk Elitfotboll

NordicBet gör en drömvärvning till marknadsavdelningen. Magnus Linder får den nya rollen som central brand manager med uppdraget att göra NordicBet till det starkaste varumärket inom sportspel.

– Magnus Linder har den perfekta bakgrunden med lång och gedigen erfarenhet från våra två stora folksporter. Med sitt starka nätverk kommer han att bli en nyckelspelare för att fortsätta bygga NordicBet som sportentusiasternas förstahandsval, säger Mikael Nilsson, svensk marknadschef på Betsson Group.

Magnus Linder kommer närmast från en tjänst som marknads- och försäljningschef på fotbollens ligaorganisation, Svensk Elitfotboll. Där har han bland annat jobbat med varumärkes- och affärsutveckling av Allsvenskan och Superettan. Magnus har även varit verksam inom svensk hockey som marknadschef for AIK under klubbens tre första säsonger i Elitserien/SHL sedan återkomsten 2010/2011.

Rollen som Central Brand Manager är ny på NordicBet och i uppdraget ligger ett övergripande strategiskt ansvar för att utveckla varumärket NordicBet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

– Det ska bli väldigt roligt att bli en del av teamet och göra NordicBet än mer relevant och attraktivt för sportentusiasterna. Vi ska vara det självklara förstahandsvalet, oavsett om du älskar fotboll eller hockey och oavsett om du är Premier League-fan eller följer ditt lokala lag i division 4. Med 200.000 bets varje månad har vi en unik bredd, säger Magnus Linder, ny central brand manager på NordicBet.

Magnus Linder

Magnus Linder är 38 år och har under sin karriär arbetat med varumärkesstrategi, marknadskommunikaton och affärsutveckling inom bland annat sport, sponsring och event. Förutom hockey och fotboll har han jobbat med stora evenemang som Gotland Runt, Swedish Open, Nordea Masters och världscupen i Åre.

Gå till Start