Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Unibet satsar hårt på Almedalsveckan

Världens spelbolag måste lära sig att agera och navigera i en ny värld där förutsättningarna är annorlunda jämfört med hur de har varit. Dagens möjligheter bygger inte på gårdagens lösningar. I går satte ägarformen spelreglerna. I dag är det kunderna som styr utvecklingen.

Med snabba steg har vi klivit in i en värld där den digitala konsumentdrivna efterfrågan står i fokus. Unibet, liksom många andra företag, befinner sig redan i denna värld. Andra är på väg. Några har inte ens påbörjat processen. I Almedalen vill Unibet, i ett bredare perspektiv, belysa det som händer i samhället just nu.

– Vi kommer att föra en mängd samtal under Almedalsveckan om hur de stora förändringarna i samhället med rörliga konsumenttrender, en global värld och digital teknik, skapat nya förutsättningar och möjligheter för spel- och underhållningsindustrin, säger Henrik Tjärnström, CEO Unibet.

Under måndagens lunchseminarium diskuterar Måns Adler, Bambuser och Ustwo, Iréne Lindblad, Jarowskij, Kristofer Arwin, TestFreaks och PriceRunner, Bile Daar, Danske Bank, samt Peter Alling, Unibet, hur det framtida digitala ledarskapet påverkar kunder, företag och lagstiftning.

Pressmeddelande här.

Gå till Start