Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

”In it to win it” – Betsafes nya koncept

Betsafe förtydligar sin position på spelmarknaden och sammanfattar det med en ny tagline – ”In it to win it”. Som en del av deras nya koncept ska ambassadörer få en mycket tydligare roll.

Nyligen inleddes ett samarbete med MMA-atleten Reza Madadi och sedan tidigare återfinns bl.a Jon Olsson, Jens Byggmark, Caroline Djupsjö och Marcus Gustafsson i stallet. Det nya konceptet är en utveckling av företagets varumärkesplattform och syftar till att visa Betsafes erbjudande på ett tilltalande sätt samt illustrera varumärkets vinnarskalle och attityd. Betsafe vill kommunicera sina tjänster på ett adrenalinfyllt, estetiskt och engagerande sätt. Konceptet har tagits fram i samarbete med byrån Family Business.

– ”In it to win it” handlar helt enkelt om vinnarskallen – den som vågar, vinner – en känsla som jag tror alla våra spelare känner sig hemma med. Vi ville göra något unikt för branschen, något större och mäktigare. Med sponsringen av Gumball 3000 och våra extremsportatleter, så känns ”In it to win it” som handen i handsken och den fras som bäst ramar in vad Betsafe står för, säger Betsafes Creative Director, Jonas Eriksson i ett pressmeddelande.

– Vi fick ett tydligt uppdrag av Betsafe – visa vårt erbjudande och nya tag-line – In it to win it, så som det sällan visas annars i kategorien – adrenalinfyllt, snyggt och med massor av attityd. Utmaningen var att hitta en egen look-and-feel. Målet var att all Betsafe kommunikation ska kännas tydligt och enhetlig. Den måste andas In it to win it, menar John Lagerqvist, CD på Family Business.

I samband med lanseringen av Betsafes nya tagline släpptes nya reklamfilmer som visas på både TV och webb. Med i filmerna är Betsafes nya ambassadör Reza Madadi som är högaktuell inför sin match på UFC-galan i Globen den sjätte april. Reklamfilmerna är framtagna av Family Business och Hobby film.

[vsw id=”qhIoqgEijiw” source=”youtube” width=”600″ height=”400″ autoplay=”no”]

Gå till Start