Nyheter om spel och spelbranschen sedan 2012

Betfred lanserar egen TV-kanal

Spelbolaget Betfred startar i dagarna en egen TV-kanal. Kanalen kommer börja i deras 1 365 spelbutiker runt om i Storbritannien och fokusera på att livesända galopp och hundkapplöpning – samt ge spelinformation till sina kunder.

Betfred startades 1967 då Fred Done öppnade en spelbutik i Salford (där av namnet, Bet-Fred). Idag, 46 år senare, ser han fram mot att utveckla kundernas upplevelse genom den nya TV-kanalen.

– Det är spännande tider i branschen och en av den här kanalens viktigaste uppgifter kommer vara att underhålla och informera spelarna, säger han i ett pressmeddelande. Vi är trots allt en underhållningsindustri och en egen kanal på det här sättet är en perfekt plattform.

Fred Done kommer själv vara med i sändningen varje lördagsmorgon i en programpunkt som fått namnet “Bonus Hour”. Tillsammans med ytterligare programledare, som hämtats från bland annat Channel 4 och radiokanalen talkSPORT, kommer han ge tittarna både överraskningar (bonuserbjudanden) och spelinformation/-tips.

– Som vi har paketerat Betfred TV kommer det revolutionera spelbutiksupplevelsen, säger Mark Pearson, mediechef Betfred. Med sporten i centrum satsar vi på uppsnack och analyser som syftar till att kunderna ska välja att besöka oss både oftare och längre, avslutar han.

Grafiken till TV-kanalen har delvis gjorts internt och ett smakprov ses här nedan.

[vsw id=”YxXDtRIi6is” source=”youtube” width=”600″ height=”400″ autoplay=”no”]

Gå till Start