Nyheter om spel och spelbranschen

Thomas Bodström blir ny krönikör för Folkspel: ”Jag har massor av åsikter”

Dela den här artikeln:

Folkspel och Årets Eldsjäl tänker fortsätta att lyfta viktiga samhällsfrågor inom föreningslivet. För att fortsätta att vara ledande i debatten angående en av landets viktigaste samhällsfrågor har Folkspel, föreningslivets egna spelbolag, gjort klart med ny krönikör – Thomas Bodström.

– Folkspel är en bra motkraft till de privata och kommersiella spelbolagen. Jag brinner för svenskt föreningsliv, säger den före detta justitieministern, som var gäst på senaste Eldsjälsgalan.

Hans krönikor kommer bland annat att publiceras på Folkspels och Årets Eldsjäls sajt – den första redan nu i maj, men man kommer också att möta honom i andra sammanhang där Folkspel syns.

– Jag har massor av åsikter. Om toppning och selektering, om bristen på vettiga sysselsättningar för barn och ungdomar, om föreningslivet i stort och dess roll i samhället – och hur det ofta glöms bort. Eller prioriteras bort, säger Thomas Bodström.

Lästips:  Lista: Spelbolagen som är störst i Sverige hittills i år

Thomas Bodström: ”Folkspel har helt annan agenda än de kommersiella spelbolagen”

Den nye krönikören är väl förankrad i svenskt föreningsliv, både som före detta allsvensk fotbollsspelare och senare i livet som ledare. Han har varit ordförande i Boo FF, en av Sveriges största fotbollsföreningar, och har dessutom fyra barn som alla har idrottat – och fortfarande gör det.

– Det svenska föreningslivet är den folkrörelse som mest av alla står upp för inkludering, för samhörighet och för kamratskap – och det finns inte minst en väldigt viktig folkhälsoaspekt i det också. Folkspel har helt annan agenda än de kommersiella spelbolagen och därför är det en ära att få samarbeta med dem, säger han.

Folkspel är nöjda med sin rekrytering:

– Vi är väldigt stolta över att Thomas vill bli krönikör för oss. Vi är ett ideellt spelbolag utan privata vinstintressen och vi delar ut hela vårt överskott till svenskt föreningsliv. Under 2018 blev det 177 miljoner kronor – men vi är långt ifrån nöjda med det. Vi ska få Sverige att växa och vi tror verkligen att det svenska föreningslivet skapar ett bättre samhälle för alla, säger Henrik Lindroth, marknadschef för Folkspel.

Läs också: Anna och Emil blir nya ambassadörer för Folkspel

Pressfoto artikelbild: Magnus Liam Karlsson


*** Sponsrat: Visste du att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka?


*** Vad är ROI? WikiBet ger svar och reder ut begreppet.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.

Dela den här artikeln:
Gå till Start