Nyheter om spel och spelbranschen

Betsson i samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven

Dela den här artikeln:

Pressbyrån och 7-Eleven erbjuder kunder spel via värdebevis från spelbolaget Betsson. Den nya svenska spellagen trädde i kraft 1 januari i år och detta är ett exempel på hur även detaljhandeln öppnas upp för nya möjligheter och samarbeten med nya aktörer.

I och med omregleringen av den svenska spelmarknaden, är det öppet för spelombud och butiker att erbjuda produkter och tjänster från de nya spelbolag som har erhållit licenser.

Betsson blir nu först ut att kunna erbjuda värdebevis hos Pressbyrån och 7-Eleven. Kunderna betalar direkt i kassan med 100 till max 2000 kronor och får därefter en kod de kan använda på Betsson.com hur de önskar.

– Reitan främst genom Pressbyrån är för många en naturlig destination för spel. När nu monopolet avskaffas vill vi hjälpa våra kunder som önskar spela på andra plattformar och erbjuda andra aktörer i våra butiker. Först ut är Betsson, säger Carl Åkerblad, kategorichef på Reitan Convenience Sverige AB.

Lästips:  Paf lanserar livefrågesport med Lasse Holm

Pressbyrån och 7-Eleven har omkring 400 butiker i Sverige

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom ca: 400 butiker.

Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

– Convenient Card är väldigt glada att kunna addera Betsson till vår plattform ut i detaljhandeln för att på detta sätt låta Betssons kunder göra insättningar via besök i fysisk butiksmiljö, säger Nelson Walden vd för Convenient Card AB.

Lästips:  Betsson och TR Media ansluter sig till Sper

10 år sedan spelbutiken på Götgatan

Betsson är glada över att få komma ut i butikskanalerna.

– Det har snart gått tio år sedan Betsson öppnade en butik på Götgatan i Stockholm för att skapa debatt i frågan och kring avskaffandet av spelmonopolet i synnerhet. För oss finns både ett viktigt symbolvärde i att synas fysiskt i butiker i samband med vår svenska spellicens, men framförallt handlar det om att erbjuda den bästa kundupplevelsen.

Han fortsätter:

– Vi utvecklar ständigt vår produkt och vårt utbud, dels vad gäller vårt sport och casino-erbjudande, men också kring kundservice och betallösningar. Det här initiativet är ett exempel som visar att vi är ledande i Sverige, säger Jonathan Haeggstam Sverigechef på Betsson group.

Läs också: Betsson lanserar samarbete med MasterCard


*** Sponsrat: Visste du att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka?


*** Vad är ROI? WikiBet ger svar och reder ut begreppet.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.

Dela den här artikeln:
Gå till Start