Nyheter om spel och spelbranschen

Anna och Emil blir ambassadörer för Folkspel

Dela den här artikeln:

våras avslutade Anna och Emil Jönsson Haag sina framgångsrika karriärer som skidåkare. Emil är nybliven världsmästare – som ledsagare för Zebastian Modin inom paraskidåkning. Men nu tar en annan fas vid, då Anna och Emil blir nya ambassadörer för Folkspel.

Anna och Emil hittade inte bara ett skäl att börja samarbeta med Folkspel, utan 177 miljoner. Så många kronor kunde nämligen det ideella spelbolaget Folkspel dela ut till det svenska föreningslivet under 2018.

– Att skapa överskott till föreningslivet i Sverige är inte bara en del av vår verksamhet, utan det är hela vårt syfte. Andra spelbolag kanske stöttar föreningslivet i marknadsföringssyfte och då endast med en bråkdel av deras vinst. Vi däremot kunde betala ut 177 miljoner kronor bara under 2018, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel.

Lästips:  Unibet tar emot de första kunderna i New Jersey

”Vi minns hur fantastiskt roligt vi hade”

Anna Jönsson Haag om varför hon och hennes make valt att samarbeta med Folkspel:

– Det svenska föreningslivet skapar möjligheter, gemenskap och tillhörighet. Och en trygghet för barn och ungdomar. Just därför har vi valt att samarbeta med ett ideellt spelbolag där allt överskott går tillbaka till föreningar som behöver stöd och support – och inte till aktieägare, staten eller utländska företag.

Emil fyller i:

– När vi ser tillbaka på våra idrottskarriärer är det inte medaljer som vi sitter och räknar. Utan vi minns hur fantastiskt roligt vi hade, tack vare att vi fick vara en del av ett större sammanhang. Det känner vi en enorm tacksamhet för och det vill vi dela med oss av.

Anna och Emil har tidigare varit ambassadörer för Unibet.

Lästips:  Mikael Franzén ny IT-direktör på Svenska Spel

Ambassadörer även för Årets Eldsjäl

I tävlingen Årets Eldsjäl uppmärksammas föreningslivets eldsjälar runt om i landet. Varje eldsjälsår avslutas sedan med en gala på Berns.

– Ibland kanske man tar eldsjälarna för givet. Därför är vi gärna med och lyfter fram alla dem som verkligen förtjänar att få lite uppskattning, säger Emil Jönsson Haag, som tillsammans med sin hustru kommer att jobba med Folkspels samtliga varumärken.

Henrik Lindroth igen:

– Emil och Anna är de perfekta ambassadörerna! De är sprungna ur det svenska föreningslivet, de har massa kloka synpunkter om barn- och ungdomsidrott, och de står helt bakom våra kärnvärden som folkhälsa och ett öppet, inkluderande föreningsliv för alla. De vill ge Sverige växtkraft, precis som vi, avslutar marknadschefen.


*** Sponsrat: Visste du att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka?


*** Vad är ROI? WikiBet ger svar och reder ut begreppet.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.

Dela den här artikeln:
Gå till Start