Nyheter om spel och spelbranschen

ATG sportlanserar med nytt reklamkoncept

Dela den här artikeln:

ATG:s nya reklamkoncept är baserat på resultatet från en undersökning som ATG tidigare har gjort med sina kunder kring vilka förväntningar de har på spelbolaget. Kampanjen har därför fått namnet ”Förvänta dig mer”.

– Vinnie är en av de populäraste karaktärer i svensk reklamhistoria någonsin. Men det behöver inte betyda att han var mest lämpad att presentera vårt nya erbjudande. Här valde vi därför en annan lösning, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG, i en kommentar till reklamtidningen Resumé.

Reklamkonceptet är framtaget av Åkestam Holst och ska beskriva hur ATG har verkat i en egen fålla, till att nu erbjuda spel på över 65 olika sporter och kasinon.

Lästips:  Italien förbjuder spelreklam

”De ska välja oss när de spelar”

Reklamen visar ett axplock av ATG:s nya produkter, tillsammans med flera idrottsprofiler.

– Vi står inför den största förändringen i ATG:s historia. Vi har 1,5 miljoner spelare och vet att de spelar på både sport och casino hos andra bolag idag. Vi vill inte att de ska spela mer, men att de ska välja oss när de spelar. Därför ville vi skapa ett koncept som innehåller element av igenkänning för våra trogna V75-spelare, men som också erbjuder något nytt och spännande för sport- och casino-publiken, säger Sten Andersen.

Kampanjen syns från och med nu i tv, print, utomhus, butik, digitalt och socialt.


*** Efter två år av skrivande släpper Magnus Berglund och Frans Fransson boken Hållbar sponsring. Boken är en handbok med teori, tips och inspiration. Ett stort fokus har lagts på idrottens samhällsnytta. Läs mer om boken här. Köp boken här: Tictail, Adlibris eller Bokus.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start