Nyheter om spel och spelbranschen

ATG sportlanserar med nytt reklamkoncept

Dela den här artikeln:

ATG:s nya reklamkoncept är baserat på resultatet från en undersökning som ATG tidigare har gjort med sina kunder kring vilka förväntningar de har på spelbolaget. Kampanjen har därför fått namnet ”Förvänta dig mer”.

– Vinnie är en av de populäraste karaktärer i svensk reklamhistoria någonsin. Men det behöver inte betyda att han var mest lämpad att presentera vårt nya erbjudande. Här valde vi därför en annan lösning, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG, i en kommentar till reklamtidningen Resumé.

Reklamkonceptet är framtaget av Åkestam Holst och ska beskriva hur ATG har verkat i en egen fålla, till att nu erbjuda spel på över 65 olika sporter och kasinon.

Lästips:  ATG utvecklar arbetet mot matchfixning – ansluter till International Betting Integrity Association

”De ska välja oss när de spelar”

Reklamen visar ett axplock av ATG:s nya produkter, tillsammans med flera idrottsprofiler.

– Vi står inför den största förändringen i ATG:s historia. Vi har 1,5 miljoner spelare och vet att de spelar på både sport och casino hos andra bolag idag. Vi vill inte att de ska spela mer, men att de ska välja oss när de spelar. Därför ville vi skapa ett koncept som innehåller element av igenkänning för våra trogna V75-spelare, men som också erbjuder något nytt och spännande för sport- och casino-publiken, säger Sten Andersen.

Kampanjen syns från och med nu i tv, print, utomhus, butik, digitalt och socialt.


*** Sponsrat: Visste du att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka?


*** Vad är ROI? WikiBet ger svar och reder ut begreppet.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.

Dela den här artikeln:
Gå till Start