Nyheter om spel och spelbranschen

Martina Olsson till ATG – och ny roll för Camilla Filipsson

Dela den här artikeln:

ATG, som tidigare haft monopol på hästspel, kommer i och med den nya spellagstiftningen att konkurrera på samma villkor som andra spelbolag, vilket gör att man har behov att förstärka organisationen. Martina Olsson ansluter.

Spelbolaget utökar gruppen för externkommunikation. Camilla Filipsson, tidigare TV4 och Discovery Networks Sweden, har arbetat på ATG i tre år som ansvarig för bolagskommunikation och public affairs. Nu tar hon rollen som ”Head of Media Relations”.

– Att få fortsätta utveckla arbetet med ATG:s medierelationer i en ny miljö är naturligtvis väldigt roligt. Jag är van att jobba i konkurrensutsatta branscher och tycker det ger en lite speciell nerv som triggar mig, säger Camilla Filipsson.

Lästips:  Norsk Tipping väljer Playscan som spelansvarsverktyg

Värvar från Gullers Group

Ansluter till bolaget gör Martina Olsson, tidigare Gullers Grupp . Hon tar rollen som ”Head of Commercial PR”. Gullers Group har under flera år samarbetat med ATG.

– Det känns självklart att Martina blir en i vårt gäng. Hon kan vår organisation och har med framgång arbetat med olika PR-frågor hos ATG, säger Sten Andersen marknadschef på ATG.

Patrik Brissman är fortsatt kommunikationschef på ATG.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start